6 Şubat 2012 Pazartesi

Waffle tarifi





Sevgili yengem Meliha'nın taaa Almanya'lardan bavullarının kilo sınırlamasına rağmen beni düşünüp geitrdiği waffle makinesinin tadını çıkarrtık: ) Biz nutella ve muz, bir de bal ve muz olmak üzere iki çeşit yaptık.  Ama çilek, portakal şekerlemesi, fındık, hindistan cevizi, ceviz, fındık kreması, beyaz çikolata..... artık aklınıza ne geliyorsa koyabilirsiniz. Tarife muhteşem süslemeleriyle derin katkısını sunan ablamı anmadan geçemeyeceğim: ) o Waffle ların kalp kalp bölünmüş hali üzerindeki bir cm inceliğinde yarım ay şeklindeki muzlarla süsleme sanatı Uzman Dr. Nörolog ablama aittir: ) İşte her güzellik bir yerde bulunmuyor değil mi: ) Neyse ablamın alçak gönüllülüğüne fazla güvenip yazdım da yazdım : ) Kalabalık bir aile akşamında akıl küpü yeğenim Emre'nin şefliğinde ve benim ustalığımda hazırladığımız waffle lezzetliydi... Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum: ) waffle makinesi yerine teflon tavada kullanılabilir diye düşünüyorum... Afiyetler olsun: )

Malzemeler
3 yumurta
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 şişe soda (200 ml)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (4 su bardağı kullandım ben)
Hazırlanışı
1. Oda sıcaklığındaki yumurtalar ile şeker iyice köpürene kadar (mikserin en yüksek hızında 5-6 dakika) çırpıyoruz.
2. Ardından diğer malzemeleri ekleyerek karıştırmaya devam ediyoruz. 2. fotoğraftaki kıvamı yakalamaya çalışıyoruz.
3. Waffle makinesini en son ayarda çalıştıyoruz ve yarım kepçe kadar makineye koyup pişiriyoruz.
4. Artık sizin damak zevkiniz size ne söylüyorsa waffleı o şekilde hazırlıyoruz.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Bayılırım. Almanyadaki arkadaşım gelirken sana ne getireyim demesiylee benim hiç düşünmeden cevabım Waffle makinası olmuştu. Birdee çikolataaa.:)Bende sık sık yaparım ama eşim hiç sevmez. :) Tek başınada hiç tadı çıkmaz. Şeker koymadan yapıyordm ben sizin malzeme listesi baya kabarık soda fln:) Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

cok güzel olmus Yasemincim :-))

sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok nefis olmus.Ayrica ablaciginin sunumu bi ayri güzel.
Afiyet olsun:)

Sevgiler

özlem dedi ki...

36. izleyicin olarak merhaba. Blogunu çok beğendim. bende beklerim sevgiler

Adsız dedi ki...

selam abla;
melihada bana yapardı eskiden. artık ben eskiyince yapmaz oldu :))) ha ha ha dedi meliha. şaka yapıyorum. bizim makine bozulduğu için yapamıyoruz artık.
perşembe günü melihanın doğum günü olduğu için ayşeler, bilgeler bize gelcek bende Uğur'un süper pizzasından yapacağım arkadaşlara. resimlerini ve tariflerini göndereceğim sana.

Furkan dedi ki...

her ne kadar iki kız kardeşim kadar maharetli olmasam da ben de aynı anne'nin çocuğu olduğum için bende mutfakta çoğu erkeğe göre maheretli sayılırım. bundan sonra yeni tariflerimi göremeye hazırlananın

yasemin dedi ki...

wayyy çok iddialı oldu abi bu: ) senin yemeklerinin altında ezilmeyelim şimdi: ) melihanın doğumgunun de senden güzel bir tatlı da bekliyoruz ona göre...

Furkan dedi ki...

ben tatlı, pasta işinde yokum tomof'um. benim işim yemek yapmak. tatlı, pasta işlerine meliha bakıyor:)))

yasemin dedi ki...

hımm sen de haklısın: )

Meliha dedi ki...

Yemek pasta gibi konularda çok başarılı olan birisine Almanyadan getirlecek en doğru hediye Waffel makinesi olduğu konusundaki fikrimde yanılmayacağımı biliyordum :))
Yaptığın herşey gibi çok lezzetli görünüyor canım, ellerine sağlık.

p.s merak ettiğim bişey var bütün bunlara hangi arada zaman bulup pişiriyorsun?? maşallah :))

yasemin dedi ki...

: ) evet güzel bir yere değindin: ) haftasonları ve haftaiçi akşam 8 'den sonra vaktimi bunlara ayırıyorum: ) hem dinleniyorum, hem keyif alıyorum: )