1 Temmuz 2013 Pazartesi

Light sütlü tatlı tarifi

Hava sıcak çok sıcakkkk..... Hiç bu kadar sıcaktan etkielndiğim bir yaz geçirdiğimi hatırlamıyorum.... Üstelik her sene çalışıyor olurken bu sene evdeyim... Tatlıdan vazgeçemez ama sıcaktan da erir bir vaziyette dolanırken böyle bir tatlı çıktı ortaya...
Şekersiz, hafif , dondurma tadında güzel bir tatlı tarifine buyrun bakalım: ) 
Malzemeler
1 litre süt
3 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı bal
5 kuru incir, 7-8 kuru kayısı, bir çay bardağı kuru sarı üzüm
Hazırlanışı
1.       Sütü kaynatmak için tencereye alıyoruz. Bir kasede nişastayı yarım çay bardağı su ile açıyoruz ve süte ekliyoruz. Balını da ekledikten sonra sıcak suda bekletip minik doğradığımız kuru meyvelerimizi süte ekliyoruz.
2.       Kuru meyveler iyice yumuşayınca tatlımızın ocaktan alıyoruz. İlk sıcağı çıktıktan sonra kabımıza alıyoruz. Ben silikon kek kalıbına aldım kolay çıksın diye.
3.       Ilıdıktan sonra tatlımızı buzdolabında en az 5-6 saat bekletiyoruz. Ters çevirip servis ediyoruz. Hindistan cevizi ve tarçın güzel oluyor servis için…

Afiyetler olsun….

4 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Nefis olmuşşşş...Sevgiler,

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Nefis olmuşşşş...Sevgiler,

durme durme dedi ki...

Buralar da çok ama çok sıcak, 2 gündür bir rüzgar, bunaldık çok. Tatlı tam yaz tatlısı, elinize sağlık. Sevgiler...

Hobistanya dedi ki...

seviyorum sütlü tatlıları, ellerine sağlık, harika görünüyor, yazdım tarifini deniycem bende:)