5 Kasım 2013 Salı

Mantarlı ve mısırlı pirinç pilavı



Bloglarda, yemek sitelerinde ve kitaplarında hep "aman da bu yemeğe herkes bayıldı, bir yiyen bir daha istedi, tarif isteyenler kuyruğa girdi...." denir....
şaşırırım ben hep... hay maşallah demek öyle bir lezzet ki herkesin damak tadına hitap ediyor diye: )
ama ben bugün farklı bir yorum getireceğim bu yemek tarifi yazarken yazılan kelamların arasına...
önceleri de söylemiştim.. pilavları sadece pirinç ya da bulgurdan yapmaktan hoşlanmıyorum.. içine sebzeler, kavurma, nohut gibi şeyler eklemeyi seviyorum diye... bu sefer yine pirinç pilavını değişik bir şekilde yapmak için kolları sıvadım.. ve isminden ayrıca fotoğrafından da anlaşılacağı üzere mısırlı ve mantarlı pirinç pilavı yaptım çekirdek ailem için: )
ben çok beğendim pilavı.. mantarı da mısırı da severim zaten ancak aile reisimiz pilavdan hiç hoşlanmadı: ) ben açık sözlü net bir insanım...benim mutfağımda yemekler yanabilir, çorbalar taşabilir (ki sıkça başıma gelir bu), kurabiyeler taş gibi olabilir..ama bunlar hep farklı lezzetler denemeyi sevmemden kaynaklanıyor... yaptığım yanlışı görüp ikinci de, üçüncü denemede ortaya süper tarifler çıkartıyorum ben: )

yani bu aslında bir müzisyenin halihazırda bildiği bir şarkıyı hemen çalabilmesi mümkünken, yeni bir beste yapma aşamasında parçaya başlayıp ortada kesip tekrar başa dönmesi ama sonunda gönlündeki besteyi ortaya çıkarabilmesi gibi bir durum: )

laf uzadı gitti... ez cümle eşim pilava yeşil ışık yakmadı ama mısırı ve mantarı çok seven benden tam not aldı:)

buyurun bakalım karar sizin... işte geliyor tarif...


Malzemeler
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı mısır
Bir paket mantar
Hazırlanışı
1.       Mantarları iyice yıkayıp ya da benım gibi üzerlerindeki ince tabakayı soyup yıkadıktan sonra ince ince doğruyoruz. 1 yemek kaşığı tereyağı aldığımız yanmaz tavada yüksek ateşte soteliyoruz.

2.       Pirinçleri yıkayıp suda 15 dakika bekletiyoruz. Tencereye sıvıyağı alıp suyunu süzdüğümüz pirinçleri kavurmaya başlıyoruz. Pirinçler kavrulduktan sonra 1 yemek kaşığı tereyağını, tuzunu, 3 bardak sıcak suyu (su miktarı kullandığınız pirince göre değişir ama genelde kullanılan pirincin 1,5-2 katı kadar su ilave etmek kâfidir) mısırı ve sotelediğimiz mantarları tencereye ilave edip kısık ateşte pilavımızı pişiriyoruz.

7 yorum:

tuba dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık canım.. Açıkçası bende pilavı sade sevenlerdenim ama bunun yanında mısıra ve mantara da bayılırım((= Belki bu tarifle sade pilav sevme durumundan uzaklaşabilirim.En yakın zamanda denemek lazım(=

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elinize saglik farkli pilav sunum guzel..afiyetler olsun

lila dedi ki...

Pilava eklenen malzemeler lezzeti arttiriyor. Sana katiliyorum. Mantarli pilav duymustum ama misirli...? Misirin o tatlimsi lezzeti ile hos olur gibi. Denemek lazim. Tarifi not aldim. Tesekkurler.

Hobistanya dedi ki...

Selamlar Yasemincim,
Pilav ve mısır uyumu nasıl olur bilmiyorum ama görüntü muhteşem,
dondurucuda var mısırım, pilav yaptığımda deniyeceğim bu tarifini, ellerine sağlık ,

muko dedi ki...

merhabalar
değişiklikleri seven bir aileyseniz şanlısınız lakin ben evde misafir olmadığı sürece değişikliklere gidemiyorum evde yenmiyor çünkü...
eline sağlıkk çok güzel görünüyor

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com

Unknown dedi ki...

gusel paylaşım olmuş toptan koli,kutu kolikarton koli,
kraft koli,ev taşıma kolisi,
taşınma kolisi,taşıma kolisi,
köpük koli,banlonlu naylon pat pat,
tek oluklu koli,çift oluklu koli,
kilitli kutu,koli satın al,
boş koli,hazır koli,
şişli kolici,mecidiyeköy karton koli,
mecidiyeköy koli,karton kutu koli,
bakırköy kolici,ikitelli kolici,
istoç kolici,toptan kolici,
karton kolici,mecidiyeköy kolici,
mecidiyeköy karton kolici,merter kolici,
koli imalatı,baskılı koli,
baskısız koli,zeytinburnu kolici,
okmeydanı kolici,çağlayan kolici,
kolici.com,karton kolici,
toptan koli fiyatları,tek oluklu koli,
et balık kolisi,esenyurt karton kolici,
kolici,boş karton koli,
esenler kolici,boş koli satın al,
ucuz kolici,arşiv kolisi,
kitap kolisi,istoç koli,
büyük boy koli,mutfak eşyası taşıma kolisi,
taşınma kolisi seti,taşınmak için koli,
ankara kolici,