7 Kasım 2013 Perşembe

Mahlepli kurabiye


selamlar herkese.. 

kurabiyeleri çok seven ama yapmaktan çekinen biriyim ben.. baksanıza bu tarifte bile koca bir paket margarin/tereyağ yetmezmiş gibi bir de sıvıyağ kullanılıyor... 
ama tadı da harika oluyor işte yağlı tariflerin: ) daha önce margarinsiz/tereyağsız kurabiye yapma denemelerim oldu ama yalan yok yağlılar kadar lezzetli olmadı...

bu kurabiye içindeki mahlepin verdiği hoş aromayla damakları şenlendiriyor...
yapın koyun bir kenara. bayatlama derdi de yok zaten: ) sabah kahvesinin yanında, ikindi çayıyla beraber ya da gece mideniz sinyal verdiğinde yiyin mahlepli kurabiyeden, keyfinize bakın: )

işte tarif şu şekilde....

Malzemeler
1 paket oda sıcaklığında margarin/tereyağ, 1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta sarısı
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
4 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz
2 çay kaşığı mahlep
Aldığı kadar un
Üzeri için yumurta beyazı ve susam
Hazırlanış
1.  Tüm malzemeleri karıştırma kabına alıp unu azar azar ilave ederek iyice yoğuruyoruz. Çok sert olmayan bir hamur elde edene kadar un ekleyip hamuru hazır hale getiriyoruz.  

      2.     Ben kömbe kalıbıyla şekil verdim ama siz hamuru rulo yapıp verev keserek de şık kurabiyeler hazırlayabilirsiniz. Kurabiyeleri önce yumurta sarısına sonra susama bulayıp fırın tepsisine yerleştiriyoruz ve 180 C’lik önceden ısıtılmış fırına gönderiyoruz. Üzerleri pembeleşene kadar pişiriyoruz.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

hayirli guzel gunler diliyorum kurabiyenizden aldim birkac tane :) sevgiler

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com