18 Mayıs 2012 Cuma

İstiridye mantar kavurması tarifi


Herkese hayırlı cumalar... Cuma Sûresi:9 - Siz ey iman edenler! Cuma günü na­maza çağrıldığınızda, alışverişi keserek Allah’ın öğüdüne koşun! Eğer (hayır ile çıkar arasındaki farkı) bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.

Acaba kaçımız buna dikkat ediyoruz... Konya'ya yerleşene kadar açıkcası ben de çok farkında değildim bu ayetin manasının... Ama Konya'da cuma vakti bir çok mağaza (süpermarketler dahi) kapanıyor, alışveriş yapılmıyor... O kadar alışmış ki hem halk hem de esnaf buna, herkes bu vakitte planını ona göre yapıyor... Çok şükür ki bu kadar ince düşünen insanlarından bulunduğu bir ortamda yaşamayı nasip etti Allah bana.... Size de belki sadece hatırlatmadır bu sözlerimm... Ya da bilmeyenler için değerli bir bilgi...

Şimdi geçelim tarifimizeee. Ama ondan önce "istiridye mantarı" maceramıza... Eşim en yakın arkadaşlarından biri ile beraber istiridye mantarı üretmeye başladı...Üretime bir katkı da bizden sloganıyla: ) Bildiğimiz kültür mantarından çok daha fazla protein barındıran bu mantar türünün birçok tarifi mümkün... Eee artık evde de bol bol olacağından sık sık size istiridye mantarlı tarifler vereceğim... Bazı marketlerde satıldığını biliyorum bir çok şehirde... Eğer Konya'daysanız zaten artık adres biziz.. Buyrun biz size verelim bu güzel mantardan: ) Tadı gerçekten çok farklı ve lezzetli...  
Hep kullandığımız şapkalı kültür mantarı gibi suyunu çok salan hemen pişen bir mantar değil... Adı mantar evet ama lütfen istiridye mantarına et muamelesi yapalım... Onun için protein deposu ve onun gibi pişen bir lezzet: ) 
Evet artık ilk tarifi vermenin zamanı...

Herkese afiyetler olsun: ) 


Malzemeler
1 kg istiridye mantarı
3 soğan, 5-6 diş sarımsak
4-5 biber
tereyağı
tuz-karabiber-pul biber-kekik
Hazırlanışı
1. Mantarları yıkayıp irice doğruyoruz. Tereyağını erittiğimiz tavaya mantarları alıp kavurmaya başlıyoruz. Yüksek ısıda ve kapağı açık şekilde yapıyoruz suyunu salmaması ve lezzetini bırakmaması için...
2. Soğan, sarımsak ve biberleri yemeklik doğrayıp hafif kızaran mantarlara ilave ediyoruz. Tuz ve baharatlarını da ekleyip pişiriyoruz.
3. Eğer istediğiniz kıvamda pişmezse kaynar su ilave edip kısık ateşte pişirmeye devam edebilirsiniz....
 


20 yorum:

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

hiç bir markette karşıma çıkmadı bu mantar çeşiti.gördüğüm zaman kaçırmam alırım.Ellerine sağlık adaşım
sevgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

Merak ettim denk gelirse bende deneyim. ellerine sağlık canım hem yeni işinizde hayırlı olur inşallah.

Melike - Habibe dedi ki...

hayırlı cumalar yasemin hanımcım.bu mantarları bende ilk defa görüyorum,ellerine sağlık olsun işinizde hayırlı olsun

Gurme Şirine dedi ki...

bu manterlardan bu sene pazarda bende gördüm...
çok güzel görünüyorlar...
ama daha almadım...
çok güzel olmuş canım...
sen denedin artık...
bende denerim...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm mantar nefis görünüyor canım. Çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mantara bayılırım...Ama istiridye mantarını hiç pişirmedim..hemen deneyeceğim..ellerine sağlık.sevgiler..

lila dedi ki...

Pazarda çok görsem de alıp denememiştim. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Sevgiler.

herşey tadında dedi ki...

güzelim bu mantarı hiç alıp yapamadım nasip olmadı inşallah pazardan alıcam birgün ellerine sağlık;))

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım ıstırıdye mantarı hıc yemedım ama bulursam yapmak ısterım

Kafe de Mola dedi ki...

Nefis görünüyor.Mantarı çok severim ama bu türünü hiç denemedim.Karadenizde çok türünü yemiştim.Üstelik tam yerinde çuvallarla toplamak nasip olmuştu.Arkadaşım bu konuda uzmandı ve konserve yapacak kadar çok bulurduk.Akdenizdeyişm şu an ve hiç denk gelmedim mantarı marketten alabiliyorum ancak:)

ehlikeyfchef dedi ki...

bursadada aynı öğle saaati çoğu dükkan kapalı,mantarlar çok güzel görünüyor hayırlı bol satışlarınız olsun,ellerine sağlık canım :)

Fincan Teyze dedi ki...

ellerine sağlık...
bu mantarın kavurmasını henüz denemedim... en yakın zamanda denemek istiyorum. tarifler için sağol

bırtutamkekik dedi ki...

canımmm!
nerelerdesinn??
iyisindir inşallahh..
merak ettim seni..

bırtutamkekik dedi ki...

canımmm!
nerelerdesinn??
iyisindir inşallahh..
merak ettim seni..

bırtutamkekik dedi ki...

canımmm!
nerelerdesinn??
iyisindir inşallahh..
merak ettim seni..

bırtutamkekik dedi ki...

canımmm!
nerelerdesinn??
iyisindir inşallahh..
merak ettim seni..

bırtutamkekik dedi ki...

canımmm!
nerelerdesinn??
iyisindir inşallahh..
merak ettim seni..

Adsız dedi ki...

İstiridye mantarı doğal aroması ve lezzeti ile dünyada en çok satan mantar arasındadır. İstiridye mantarı tüketimi sizlerin sayesinde ülkemizde çok daha yaygın hale geliyor. Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederiz. Destek için http://www.marmaramnatra.com sitesini ziyaret edebilirsiniz

Adsız dedi ki...

Tarif icin tesekkurler, Ben bu mantari alıp kavurmasını yaptım ama pişmek bilmedi. 20 dk kavurdum bana mı demedi, ben de daha fazla sabredemeyip ocaktan aldım öylece yedim. Lezzeti güzel ama o kadar sert ki bir odun parçası yiyormuş hissi uyandırıyor. Bir de sizin tarifi deneyeceğim. İnşallah daha iyi olur. Bu arada iyi pisirebilmem için bilmem gereken bir püf noktası var mı acaba? Reyhan

yasemin dedi ki...

Selamlar Reyhan Hanım , Mantarı önce biraz haşlayabilirsiniz yada en garantisi çorbasıdırki inanılmaz güzel oluyor bir de onu deneyin derim, afiyet olsun. Çorba tariflerim arasında mevcuttur.