7 Mart 2013 Perşembe

Peynirli ve haşhaşlı açma tarifi


Pastaneden hazır alınan açmalar tadında, içinde margarin olmayan ve çok bereketli bir tarif... Mutlaka sık kullanılan tarifler arasına alınması gereken bir lezzet:  ) buyrun bakalım...

Malzemeler
1 su bardağı ılık su
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı şeker
1 paket kuru (instant) maya
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tuz
2 yumurta (akı içine sarıları üstüne)
alabildiği kadar un
Hazırlanışı
1. Açmalarımızı 3 aşamada mayalandırmamız gerekiyor. Öncelikle su, süt, şeker ve mayayı bir kapta karıştırıp ağzını kapatalım. En az 15 dakika bekletip mayalanmasını sağlayalım.
2. Daha sonra sıvıyağ, tuz ve eleyerek de unu ekleyelim...
3. Kulak memesi kıvamındaki hamuru tekrar mayalanmaya bırakalım... Ben 5-6 saat dinlendiriyorum. Örneğin sabaha yapacaksınız gece yatmadan evvel yoğurup sabah açmalarınızı hazırlayabilirsiniz.
4. Mayalanan hamura şekil verip tepside tekrar 1 saat mayalandırıyoruz. 175 C'lik önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Ben peynirli ve haşhaşlı olarak hazırladım.   Sade de hazırlanabilir...

 

 


Peynirli açmaları nasıl yaptığımı da yukardaki fotoğrafta göstermeye çalıştım.

5 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

canım çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis görünüyorlar,ellerinize sağlık...nefis olmuşlar..

mutfagabuyrun dedi ki...

ben peynirli alayım canım.ellerie sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

açma şahane:)
ellerinize sağlık..
haşhaşın verdiği tadı hayal ettimde hmmm:)

anneminkizıyim dedi ki...

hiiim cok nefis görünüyorlar, ellerinize saglik....