30 Ocak 2012 Pazartesi

Bonibonlu çiçek kurabiye tarifi

Çok sevdiğim arkdaşlarımı davet ettiğim bir akşam için hazırladım çiçeklerimi: ) Herkes çok beğendi ee en çok da ben beğendim tabii: ) Cam bir kavanozun altını bonibonlarla kaplayıp çöp şişteki çiçek kurabiyeleri ekledim. Hazırlanışı keyifli, görüntüsü süper, tadı lezzetli bir vazo dolusu çiçek... Afiyetler olsun: )
Malzemeler
1 su bardağı niaşsta
2 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
150 gr oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 yumurta
1 kutu bonibon: )
Hazırlanışı
1. Pudra şekeri ve margarini iyice yoğuruyoruz. Ardından yumurtayı da ekleyip biraz daha yoğuruyoruz. En son un, nişasta, vanilya, kabartma tozu ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz. (hamur yumuşak olursa kaşıkla un/nişasta ekleyebilirsiniz)
2. Hamuru yarım saat dinlendirip oklava ya da merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açıp kurabiye kalıbıyla kesiyoruz. Altlarından çöp şiş takıyoruz ve ortalarına bonibonu hafifçe bastırarak yerleştiriyoruz.
3. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz ve 160 C'lik fırında 12-13 dk pişiriyoruz.
4. Pişirirken dikkat edelim ki pembeleşmeden fırından çıkartabilelim.
Afiyet ve keyifle...

1 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim ben senin bu bonibonlu kurabiyelerine bayılıyorum çok şekerler çooook...
kesinlikle deneyeceğim...
teşekkürler canım...