31 Ocak 2012 Salı

Dereotlu çörek tarifi

Bu tarif üstadımız Oktay Usta'dan...Televizyonda mı izlemiştim, internet sitesinden mi almıştım, yoksa kitabından mı bilemiyorum ama benim tarif defterimde sık sık uğradığımız bir lezzet... Hazırlanması çok kolay ve özellikle sıcakken tadı çayla beraber harika... Afiyet olsun...
Malzemeler
3,5 su bardağı un
100 gr tereyağ/margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
2 tatlı kaşığı çörekotu
1 tatlı kaşığı tuz(kullandığınız peynirin tuzuna göre ayarlayabilirsiniz)
1 kase peynir (ben beyaz peynır ve tulum peyniri kullandım)
1 paket kabartma tozu
yarım demet dereotu
2 yumurta
Hazırlanışı
1. Peynirler hariç (1 yumurtanın sarısını üzerine sürmek için ayırıyoruz) tüm malzemeleri yoğuruyoruz. Peynirleri de ilave ettikikten sonra biraz daha yoğuruyoruz ve en az yarım saat hamuru dinlendiriyoruz. 
2. Minik yuvarlak toplar yapıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye çöreklerimizi diziyoruz, üzerini hafifçe bastırıyoruz.
3. Yumurta sarısı sürdüğümüz çörekleri 180 C'de pişiriyoruz. (Bende pişirmesi 25 dakika sürdü)

Hiç yorum yok: