10 Nisan 2012 Salı

Kaymaklu un helvası


Aslında bu tarifimin adı "Konya Höşmerimi" olacaktı.... 4-5 hafta süt kaymağı biriktirdim (yeri gelmişken her hafta bana süt alıp üstüne bir de kaynamasını halleden komşum Dilek Abla'ya teşekkür ediyorum:)).... Herşey höşmerim yapabilmek içindi... İnternette araştırdım okudum fotoğraflara baktım tamam bu dedim ama değilmiş maalesef:( İnternetten bulduğum her tarifin doğruğuyu yansıtmadığını bir kere daha gördüm... Ama ben azimliyim bu höşmerimin yapılışını öğreneceğim.. Hem kendim hem sizin için: ) Ayrıca eğer yolunuz Konya'ya düşerse sadece etliekmek yiyip geçmeyin buralardan: )
Bamya çorbasını, tiriti, fırın kebabını, sac arasını ve tabii höşmerimi tadın Hz. Mevlana'yı ve bir de Sille'yi ve Meram Bağları'nı da ziyaret edin öyle ayrılın buralardan hem gönlünüz hem mideniz huzurlu: )
 Şimdi gelelim benim tatlıma... Evet höşmerim olamadı ama ayrıca güzel bir tatlı oldu: ) Çayın yanında iyi gitti gerçekten... Afiyetlre olsun: )

Malzemeler
1,5 su bardağı kaymak (ben 4-5 hafta boyunca aldığım sütün kaymağını biriktirerek kullandım)
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı su
1 yemek kaşığı şeker
Üzeri için;
bal ya da pudra şekeri
antep fıstığı
Hazırlanışı
1. Kaymağı ve suyu teflon tavaya alıyoruz. Unu da ilave edip kısık ateşte uzunca bir süre kavuruyoruz. Şekeri de ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.
2. Servis tabağına aldığımız tatlının üzerine pudra şekeri/bal serpip antep fıstığıyla süslüyoruz.

9 yorum:

serpil dedi ki...

çok leziz görünüyor, eh höşmerimi de bekliyoruz artık:)

Naliya dedi ki...

çok severim ..elinize sağlık .

Hobistanya dedi ki...

ellerinize sağlık

MRV's fashion corner dedi ki...

ellerinize saglık çok güzelll denemek gerek :)

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Değişik bir helva olmuş, böylesini hiç yememiştim, ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ooo kaymakli bide

mis mis
elleine saglik canim :-)

TuruncuTatlar dedi ki...

mis gibi koktu ellerine sağlık;)

Unknown dedi ki...

mis gibi olmuş ellerine sağlık:)
sevgiler.

ÖZLEMCE dedi ki...

ooof süper bir görüntü:)) ELLERİNİZE SAĞLIK...bende yeni katıldım aranıza. beklerim bloguma