6 Eylül 2012 Perşembe

Arpa şehriye pilavı tarifi


 
 
Bir otelin restaurantınında şehriye pialvı yemiştim o zaman bayıldım tadına: ) evde yapsam böyle olmaz kesin vardır bunun bir hilesi dedim ama yokmuş bişeyi.. gerçekten bildiğimiz şehriye ve klasik pilav yapımı... içini minicik doğranmış kuşbaşı et de harika oluyor... Pirinç ve bulgur pilavlarına bir alternatif bence...
 
Malzemeler
2 su bardağı arpa şehriyesi
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
tuz,karabiber, su

Hazırlanışı
1. Tencereye sıvıyağ ve tereyağını alıp, tereyağ eridikten sonra arpa şehriyelerini ilave edip kavuruyoruz.
2. Sürekli karıştırarak şehriyelerin kararmadan kavrulmasını sağlıyoruz. Şehriyelerin rengi dönünce 3,5 su bardağı sıcak su ilave edip tuzu ve karabiberini de ekliyoruz.
3. Pilavın suyu fokurdayınca altını kısıp pişiriyoruz. Suyunu çekince altını kapatıp en az 10 dakika demlenmeye bırakıyoruz.

Afiyet olsun...

7 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

arpa şehriye pilavı çok doyurucu oluyor...
ben çok seviyorum...
ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Çok ama çok severim ellerine sağlık Yasemincim,sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim
sevgiler...

*mehtap dedi ki...

benimde taslakta hazır,bayılırım şehriye pilavına eline sağlık.

Aytech dedi ki...

tşk ler çok lezzetli oldu.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler lezzetli oldu :)

hilalerkann dedi ki...

Ankarada staj yaparken ogle yemeginde hep bu lezzet. Bugun evdekilere de tattiricam bakalim begenecekler mi ?