18 Mayıs 2013 Cumartesi

Yoğurtlu kabak salatası tarifi



Birçok evde yapılan bir tariftir eminim.. Ama zaman zaman blogumu takip eden arkadaşlarımla muhabbet ederken benim "bunu da artık bloga koymam anlamsız olur bunu da bilmeyen yoktur" diye düşünürken aslında olayın öyle olmadığını mutfakla aralarında sıcak ilişki olmayan hanımların bu tarz basit tariflere de ihtiyaçları olduğunu farkettim: ) ee düşündüm ben de minik kızıma hamileyken örgü merakı sarmıştı beni... bu tarz bogları gezerken öyle zorlanmıştım ki.. hele ki o kullandıkları tabirler...anlamakta çok zorlanıyordumçç sonunda çareyi tek tek video izlemekten bulmuştum.. böyle basit basit tane tane anlatanlardan:) ehh sonunda o işi de hallettim.. 
eveett artık geçelim basit ama lezzetli özellikle yaz günlerinde iyi gidiyor...
haydi bakalım neymiş bu tarif:) 

Malzemeler
4 kabak
1 büyük kase yoğurt
4-5 diş sarımsak
Sıvıyağ
Sosu için; 1 yemek kaşığı tereyağ, toz kırmızı biber, nane
Hazırlanışı
1.       Kabakları yıkayıp rendenin büyük tarafı ile rendeliyoruz. Teflon tavaya kabakları alıp tavanın kapağını kapatıyoruz. Orta ateşte pişirmeye bırakıyoruz. Kabak bol su içerdiğinden suyunu salacaktır onun için aman Allah’ım bu kadar kabağı ben nasıl yiyeceğim diye düşünmeyin: )
2.       Kabaklar suyunu çektikten sonra tavaya 2-3 yemek kaşığı sıvıyap alıp kabakların rengi hafif kızarınca tavanın altını kapatıp soğumaya bırakalım.
3.       Sarımsaklı yoğurtla birleştirdiğimiz kabakların üzerine tereyağlı biberli sosu gezdirip üzerine de kuru nane serpelim.

2 yorum:

Fatosca Tadlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok güzel bir salata ben pek severim :)))
Sevgiler...

Fatosca Tadlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.